夢想,是需要被激發的

夢想,偶爾也是需要一些壓力存在的

夢想,是需要被實踐的

如此,夢想才能夠不只是夢想

 

因為夢想,所以有愛

因為有愛,得到救贖

因為救贖,獲得富足

 

從此你和我之間的心靈不再荒蕪,在浪漫的歌曲中旋轉共舞

就算陷入全世界都不被理解的孤獨,只要有你

我就是那顆最亮眼的星辰,盡情閃耀,盡情光茫,直到靈魂的最深處

 

引頸期盼~回到那段夢想與愛的美好時光

Way back into love

 

我是因為歌才認識電影的,剛好顛倒過來,很妙吧

之前一直在同事車上聽到這首歌,當然,之前就已經聽過了,後來發現學校活動也常用來作背景音樂

原來,是真的會耳濡目染的,不知不覺地開始喜歡上這首歌

因為歌,才曉得是部電影的主題曲,休葛蘭和茱兒巴莉摩的「K歌情人」,07年的作品

它似乎喚回了我的記憶,在預告和在電影院中曾經掃過我的眼簾

只是,那段日子對我來說,看這樣的愛情浪漫喜劇是一種「奢求」(原因為何就不多說了)

但說實話我是可能不會花錢去看所謂好萊塢的芭樂電影,「K歌情人」有點是那種典型

卡司不賴,故事有些老套,不過,現在再把這部電影給追完,發現裡面的音樂實在是加了好多分

有了那麼多動聽的歌曲,才能恰如其分的塑造出故事的氛圍,何況,它本就是以音樂為出發點的故事

故事我就不多說了,不過它真的是一部看了沒什麼壓力又甜滋滋的電影

我懷疑休葛蘭真的會唱歌嗎?要是,他的歌聲還真有些迷人呢

「Way back into love」也是一首讓人甜到心嵌裡的歌

我的哭點真的超級低的,看到最後演唱會的那一幕,竟然會開心的流淚

也許,我還是相信愛情的美好吧!「它」,有一天還是會回到我的身邊。

 

I've been living with a shadow overhead
I've been sleeping with a cloud above my bed
I've been lonely for so long
Trapped in the past, I just can't seem to move on

I've been hiding all my hopes and dreams away
Just in case I ever need em again someday
I've been setting aside time
To clear a little space in the corners of my mind

All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
Oh oh oh

I've been watching but the stars refuse to shine
I've been searching but I just don't see the signs
I know that it's out there
There's got to be something for my soul somewhere

I've been looking for someone to shed some light
Not just somebody just to get me throught the night
I could use some direction
And I'm open to your suggestions

All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
And if I open my heart again
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end

There are moments when I don't know if it's real
Or if anybody feels the way I feel
I need inspiration
Not just another negotiation

All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
And if I open my heart to you
I'm hoping you'll show me what to do
And if you help me to start again
You know that I'll be there for you in the end

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    irrenewu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()